TABATA

Trening TABATA poprawia znacznie wydolność aerobową (tlenową) i anaerobową (beztlenową) w porównaniu do treningu o niskiej i średniej intensywności. Według badań trening tego typu o wysokiej intensywności to skuteczny sposób na spalanie tkanki tłuszczowej i podkręcenie metabolizmu. Ćwiczenie w ten sposób pozwala spalić więcej tłuszczu niż tradycyjne ćwiczenia aerobowe. Jest to możliwe poprzez utrzymujący się po zakończonym treningu podwyższonym metaboliźmie kwasów tłuszczowych. Proces ten może potrwać nawet kilkanaście godzin po zakończonym treningu podczas którego tkanka tłuszczowa jest spalana szybciej, mimo że nie wykonujemy już ćwiczeń.
TABATA nadaje się nie tylko dla sportowców, którym zależy na poprawie wyników, ale także i amatorów, którzy chcą poprawić kondycję swojego organizmu ! 😉

OBWODÓWKA

Trening obwodowy to prosty zestaw kilku ćwiczeń na wszystkie partie mięśniowe ułożony w obwód. Wykonujemy ćwiczenia jedno po drugim.
Idealny na początek dla tych, którzy dopiero zaczynają z siłownią czy fitnessem. Jeśli z braku czasu wykonujesz swoje treningi sporadycznie, a chcesz zgubić kilogramy, poprawić kondycję czy zbudować smukłą czy nawet atletyczną sylwetkę – to zdecyduj się na trening obwodowy, zalecany przez wielu specjalistów dla każdej grupy wiekowej i płci.

Czym różni się trening obwodowy od normalnego dzielonego treningu na siłowni ?
Najważniejsze jest to, że angażujemy do pracy wszystkie podstawowe partie mięśniowe: klatka, barki, biceps, triceps, brzuch i nogi. Ćwiczenia staramy się wykonywać jedno po drugim, robiąc jak najkrótsze przerwy pomiędzy nimi. Chwilą przerwy jest zmiana i przejście do następnego ćwiczenia. Najlepiej aby trening trwał krótko, ale był intensywny ! 😉

Zapraszamy Fitfabryka ! 😀